
ADOBE MY CREATIVE TALE
Doelstelling:
Adobe Creative Cloud onder de aandacht brengen van de doelgroep van Adobe.
Doelgroep:
Alle Nederlandse creatieven
Strategie/Concept:
Onze kinderen groeien op in een prestatiemaatschappij. Vooral in het onderwijs is creativiteit ver te zoeken. Adobe stimuleert de verbeelding van kinderen door ze te laten wegdromen bij een kinderverhaal. Ze verzinnen er beelden bij en geven hun ouders de opdracht er iets moois van te maken. Ouders laten zich graag verrassen door de fantasie van hun kind. Via de kinderen bereiken we dus de creatieve ouders.
Media- en middelenstrategie:
Een interactief kinderverhaal dat zowel op desktop als op tablets is te bekijken. Eén verhaal dat met behulp van de doelgroep op 40 verschillende manieren tot leven komt: visuele interpretaties die kinderen samen met hun ouders hebben gemaakt. Bekijk de tekeningen van de kinderen. En volg het creatieve proces van de ouders.
Het prachtige kinderboek is gerealiseerd met een beperkt budget. Om de doelgroep te interesseren voor Adobe Creative Cloud is het budget namelijk volledig in het idee gestopt.