Om stappen te zetten in deze vluchtige mediawereld en waardevolle relaties tussen mensen en merken te bouwen, moeten we onbegrensd denken. Niet in silo’s, maar in samen. Media, data en technologie zijn onmisbaar om creativiteit effectief te laten zijn. Dus, let’s break down the walls!
WELKOM
Het UM/Mediabrands Kerstonderzoek 2015 wees al uit: Coca-Cola is hét nummer 1 Kerstmerk voor Nederlandse consumenten. En ook in 2016 pakt Coca-Cola groots uit met een Kerstcampagne. UM ontwikkelde voor deze campagne samen met UM Studios het activatieplatform ‘Bedank jouw Kerstheld’.
Dagelijks hebben we contact met diverse media-organisaties, exploitanten en andere partners. Eén van hen is Bart de Vries. De commercieel directeur van buitenreclame-exploitant JCDecaux praat ons bij over de laatste ontwikkelingen in zijn vakgebied, de geurtram van Heel Holland Bakt en nog veel meer.
In 2015 bevatte 30 procent van alle branded partnerships bij SBS een crossmediaal concept met Sanoma-onderdelen, inmiddels is dat meer dan 60 procent. De sales director van Sanoma – Vincent Siegelaar – vertelt over de samenwerking tussen Sanoma en SBS en het belang van crossmediale adviezen.
Ook de afgelopen tijd zijn er weer diverse interessante artikelen verschenen op ons blog.

TV-exploitanten jagen adverteerders weg
november 28, 2016De onlangs bekend gemaakte TV-tarieven voor 2017 werpen een forse drempel op voor adverteerders. Alle exploitanten voeren forse prijsverhogingen door,...

Coca-Cola Nederland kiest opnieuw voor UM als mediabureau
november 24, 2016UM is internationaal al jaren het mediabureau voor Coca-Cola en dat blijft zo. De frisdrankgigant besloot dit jaar lokaal te pitchen. Die pitch was de...

Digital first is niet de holy grail!
oktober 18, 2016Digital is een modeterm voor veel adverteerders, maar niet altijd de beste oplossing voor het bereiken van hun doelstellingen. Cijfers liegen niet: tr...