Een ogenblik geduld..
Your address will show here +12 34 56 78

Creative Content Consultant
BETTER SCIENCE, BETTER ART, BETTER OUTCOMES

Wij zoeken een Creative Content Consultant! Een futureproof creatieve mediajunky. Eentje die ‘aan’ gaat op alles dat nieuw en innovatief is en dit weet toe te passen binnen campagnes die verder gaan dan “ideetjes”. Innovatie, inspiratie en creativiteit staan centraal maar deze consultant heeft bovenal oog voor impact en effectiviteit op de business van onze klant. Die daarin zichzelf en collega’s durft te challengen, want zonder wrijving geen glans.

 

Wie zijn wij?

Wij zijn UM. Onderdeel van (IPG) Mediabrands, een internationale bureaugroep met alleen in Nederland al bijna 400 ervaren denkers & doeners. Binnen onze groep komen creativiteit, technologie en data samen.

 

Wij zijn een bureau met een enorme passie voor wat we doen en voor de uitdagingen van onze klanten. Nieuwsgierigheid naar de toekomst is wat ons drijft en ons geloof in de rol van media om resultaten te halen is groot.  We geloven in een balans tussen Now en Next. Deze balans maakt merken toekomstbestendig. Wij noemen dit Futureproof, onze ambitie en filosofie. Zo helpen wij merken zich opnieuw uit te vinden en laten ze groeien door onze open blik en ongeremde drang naar het beste resultaat.

 

Daarvoor hebben wij onze Better Science én Better Art propositie ontwikkeld, om zo te komen tot de béste oplossingen. We combineren ons analytisch vermogen met onze creativiteit en dagen daarmee onze klanten uit; dat maakt ons Smart Rebels.

 

Wij zijn op zoek naar een Smart Rebel, die als een Creative Content Consultant met een aantal jaren ervaring, duidelijke affiniteit met merken, content en digitale ontwikkelingen, bij ons aan de slag wil en het verschil wil maken.

 

De rol

In de rol van Creative Content Consultant ben jij de branding & content expert binnen onze organisatie. Samen met de Strateeg en Connection Consultant ontwikkel je vanuit de briefing creatieve, vernieuwende effectieve en vooral ook impactvolle contentcampagnes.

 

Jij bekijkt elke briefing door een creatieve bril. Jouw hart gaat sneller kloppen van elke vraag of doelstelling die niet met traditionele media kan worden opgelost maar die vraagt om creatieve content gedreven mediaoplossingen. Je bent verantwoordelijk voor het bedenken van creatieve richtingen, het faciliteren, organiseren en coördineren van het creatieve proces. Zowel intern als bij klanten. Of dat nu met eigen creatieven is of met publishers en influencer-agencies; jij brengt ideeën tot leven in geïntegreerde campagnes.

 

Je taken en verantwoordelijkheden:

  • Het realiseren van creatieve en innovatieve content concepten en media partnerships voor onze klanten (zoals eigen content concepten zoals de Catfluencers campagne of een content partnership met DGP voor Vattenfall – Go-Greeners) Dit doe je, in nauwe samenwerking met strategie, consultants en creatie.
  • Je beoordeelt briefings en denkt mee hoe we binnen elk plan met slimme, creatieve mediaoplossingen de impact op business doelstelling kunnen vergroten voor zowel vandaag als morgen
  • Het (mede)ontwikkelen, presenteren en tot uitvoer brengen van (digitale) concepten, waar een (media)partnership een distributievorm kan zijn.
  • Je brieft creatie en publishers of agencies en beoordeelt en begeleidt het creatief traject.
  • Tijdens de uitvoering van projecten bewaak je de kwaliteit, strategie, conceptuele invulling, brand imago, voortgang en het budget.
  • Je bouwt en onderhoudt de klantrelatie(s) en externe relaties (media owners, media merken, etc.)
  • Je hebt grip op de uitdagingen van onze klanten en werkt (pro-actief) aan ideeën om deze aan te pakken.
  • Je ziet kansen en weet deze om te zetten naar projecten die de klant verder helpen

 

Over jou?

  • Jouw creatieve focus is altijd gericht op het realiseren van de creatiefste mediacampagnes
  • Je begrijpt en vergroot de rol van content in mediastrategieën en weet deze creatief in te vullen.
  • Je bent een netwerker, en kent de mediamarkt beter dan wie ook, bent goed op de hoogte wat er speelt bij publishers en weet dit toe te passen in het creatieve werk.
  • Je gaat aan en loopt voorop bij alles dat nieuw en innovatief is en bent een echte merk en media junk.
  • Je bent een verbinder en zorgt voor een nauwe samenwerking tussen alle betrokken, maar weet ook dat er zonder schuring weinig glans ontstaat.
  • Je weet hoe je klanten kunt managen en overtuigen van creatieve media oplossingen en projecten en weet deze ook te verkopen.
  • Met jouw communicatieve vaardigheden en visie op het vak kun je mensen inspireren.
  • Je presentaties staan als huis en je weet klanten daarin mee te overtuigen.

 

De eigenschappen van een Smart Rebel: is nieuwsgierig, ondernemend en daadkrachtig, is een challenger en een teamplayer, heeft strategisch inzicht en een creatieve geest.

 

Iedereen is anders en juist deze verschillen en diversiteit helpen ons om een nog beter bureau te zijn. Daarom zijn we benieuwd naar wie jíj bent!

 

Solliciteer hier:

Stuur je CV en motivatie naar Sander Pluijm (sander.pluijm@um.nl) en Saskia Koster (Saskia.Koster@mbww.com)