Cases
Coca-Cola en UM transformeren YouTube-kanaal tot CokeTV
De afgelopen maanden hebben we in opdracht van Coca-Cola Nederland het YouTube-kanaal Coke FrisChicks doorontwikkeld tot CokeTV; een platform waarbinnen aanstormend vlogtalent content maakt rondom jongerenthema’s. De populaire FrisChicks blijven onderdeel van de vaste formatie, maar er komt ook ruimte voor andere content en samenwerkingen. Als klap op de vuurpijl werd er deze week een tweede vaste format gelanceerd: Coke Coolbox.
Nieuw op CokeTV: Coke Coolbox
Met de introductie van dit tweede format zal Coca-Cola met haar YouTube-kanaal een nog bredere doelgroep aanspreken met positieve, authentieke content.Coke Coolbox, bestaande uit Jeroen van Holland, Marije Zuurveld, Gerenzo Slingerland en Bradley Braafhart, komt tweewekelijks met een nieuwe video waarin zij alledaagse, saaie momenten juist bijzonder en leuk maken. Van de afwas doen met een brandweerspuit tot eieren bakken op een strijkijzer. Interactie met de kijkers blijft belangrijk: in de reacties onder de video kunnen kijkers situaties achterlaten waar de cast vervolgens mee aan de slag gaat. We werken sinds de herlancering van CokeTV nauw samen met MCN OnLane. Samen met hen doen we productie en talentmanagement.
Later deze maand wordt de nieuwe cast van FrisChicks bekend gemaakt. Daarna wisselen Coke Coolbox en FrisChicks elkaar wekelijks af en wordt onderzocht welke andere content en samenwerkingen een plek krijgen op CokeTV.
Dus stay tuned!