Cases
“Nederland wint”, UM en Mediabrands dragen een steentje bij
Nederlandse Loterij, voortgekomen uit de fusie tussen Nederlandse Staatsloterij en De Lotto, is de nieuwe naam achter zeven bekende kansspelen; Staatsloterij, Lotto, Eurojackpot, Miljoenenspel, Lucky Day, Krasloten en Toto. Nederlandse Loterij investeert haar opbrengst in de Nederlandse samenleving en zorgt ervoor dat een groot deel hiervan ten goede komt aan de sport en goede doelen die zich richten op lichaamsbeweging en gezondheid. Nederlandse Loterij wil Nederland gezond en gelukkig maken. Een ambitie die UM en andere labels binnen Mediabrands natuurlijk van harte ondersteunen.
Nederland wint
Vorige week is de eerste campagne van Nederlandse Loterij van start gegaan. Het thema is Nederland wint, het symbool van de campagne is de high-five. Een gebaar dat staat voor triomf, het behalen van persoonlijke doelen en het delen van vreugde. De high-five is ook de rode draad in de tv-commercial. Naast de tv-commercial verschijnen advertenties in dagbladen, radiocommercials, online bannering, online video en is er een social media-offensief. UM is verantwoordelijk voor de mediastrategie –en inzet en werkt samen met Lemz (creatie), NewsLab (PR) en CROWD (BTL / Social) aan een succesvolle introductie van Nederlandse Loterij. Maar we gaan natuurlijk ook een stap verder om de belofte van Nederlandse Loterij – Nederland gezond en gelukkig maken – te ondersteunen. We dragen ook actief bij aan die belofte. Door intern aandacht te besteden aan het belang van lichaamsbeweging en gezondheid, maar ook door bij te dragen aan de social-campagne van Nederlandse Loterij…
Inspirerende verhalen
Mensen met bijzondere verhalen over sport en bewegen krijgen een podium door op de social-kanalen van Nederlandse loterij hun ervaringen te delen. Mensen voor wie sport en bewegen veel betekent, omdat het hen uit een sociaal isolement heeft gehaald, het hen helpt bij herstel en revalidatie, ze ondanks hun handicap het plezier van sporten kunnen beleven of hun beste vrienden erdoor hebben leren kennen. Op de social kanalen verschijnt elke dag een verhaal dat bedoeld is om te inspireren. Bij het zoeken naar dergelijke verhalen bleek al snel dat ook binnen het pand van UM en Mediabrands veel inspirerende verhalen aanwezig zijn. Het zou zomaar kunnen dat je een aantal daarvan zeer binnenkort in de campagne ziet opduiken.
Geen woorden maar daden!?
Benieuwd naar onze verhalen? Hou ons blog, Facebook, de kanalen van Nederlandse Loterij of https://nlwint.nederlandseloterij.nl in de gaten. Maar nog belangrijker; vergeet zelf niet te bewegen. Of dat nou tijdens Pokemon GO is, een zwembadduik tijdens je vakantie of als onderdeel van jouw persoonlijke sport- of gezondheidsdoel later dit jaar. Heb je daarbij hulp, motivatie of andere support nodig; laat het ons weten, we kunnen wellicht op veel meer manieren helpen dan je denkt. Want we gaan nu eenmaal, net zoals Nederlandse Loterij, een stap verder om Nederland gezond en gelukkig te maken.
High-five!