Awards
Jumbo en partners winnen 3 SponsorRingen
Jumbo grote winnaar van de SponsorRingen
Afgelopen donderdag zijn de jaarlijkse SponsorRingen uitgereikt, de prijzen voor effectieve sponsoring. De 62 inzendingen in 6 categorieën, zijn eerst door een vakjury beoordeeld en de uiteindelijke winnaars zijn bepaald door de hoofdjury. Voor Jumbo, UM en de betrokken mediapartners werd het opnieuw een topavond. Samen hebben we dit jaar al vele media en communicatie prijzen in de wacht gesleept en hier zijn er gisteren maar liefst 3 aan toegevoegd.
Winnaar in de categorie Media
De eerste award in de categorie Media is voor de spraakmakende en zeer succesvolle Gele Trui campagne, een intensieve samenwerking met Telegraaf Media Groep. Quote uit het juryrapport: “Een bijzonder mooie case. Er is sprake van een totaal geïntegreerde media campagne met een optimaal gebruik van alle elementen. Een knap georkestreerd samenspel met alle spelers, wat heeft geleid tot een briljante campagne”
Winnaar in de categorie Maatschappij
De tweede SponsorRing als winnaar in de categorie ‘Maatschappij’ is voor de donatie campagne van Jumbo; Samen vieren we kerst. Een fijne kerst is niet voor iedereen vanzelfsprekend en samen met een aantal maatschappelijke organisaties heeft Jumbo de handen ineengeslagen. De Jumboklanten en Jumbo zelf, hebben op basis van een betrokken en grootschalige donatie campagne 990.000 gerechten gedoneerd in de vorm van kerstdiners en kerstpakketten. Quote uit het jury rapport: “Met ‘samen vieren we kerst’ heeft Jumbo een complete case ontwikkeld, die dichtbij de core business van de supermarktketen blijft. Jumbo weet mensen te mobiliseren en een belangrijk maatschappelijk issue onder de aandacht te brengen bij een groot publiek. Dit maakt de campagne erg krachtig”.
Eretitel: Sponsor van het Jaar
Jumbo is de enige sponsor die een SponsorRing weet te winnen in 2 van de 6 categorieën. Dit vormt de basis voor de prachtige bekroning met de eretitel Sponsor van het Jaar 2015.