Cases
UM Studios lanceert Adobe’s My Creative Tale
UM Studios is zo trots als een pauw om mee te kunnen delen dat we onlangs de nieuwste campagne van Adobe gelanceerd hebben: My Creative Tale, een digitaal kinderverhaal dat op een kennisgedreven en speelse manier de creativiteit tussen volwassenen en kinderen stimuleert.
Iedereen weet dat kinderen niet alleen een onbevangen kijk op de wereld hebben, ze barsten ook nog eens van de fantasie. Jammer genoeg speelt deze kinderlijke verbeeldingskracht tegenwoordig een steeds kleinere rol in het leven van ons dierbare kroost. In plaats hiervan worden ze vaak alleen maar afgerekend op kennis en kunde. Een stille schreeuw om (creatieve) aandacht. Tot nu toe. Want aangezien UM Studios ernaar streeft in zijn campagnes de linker- én rechter hersenhelft optimaal te benutten, is er in samenwerking met Adobe My Creative Tale in het leven geroepen.
My Creative Tale in a nutshell: het interactieve kinderverhaal ‘Fox & Blowfish en de Regenboograce’ laat de jonge Art Directors in de dop door middel van tekenopdrachten aan het einde van elk hoofdstuk fantasierijke tekeningen bedenken. De creatieve professional (bijvoorbeeld de ouder/tante/oom van het kind) maakt hiervan een illustratie/animatie met behulp van de Adobe Creative Cloud software. En dit prikkelt niét alleen de sluimerende creatieve geest van ieder kind. Het levert ook nog eens waardevolle creatieve momenten tussen ouder/volwassene en kind op.
De laatste tekenopdracht komt 26 oktober online. Hierna kan er nog tot 31 december gewerkt worden aan de illustraties. De winnaars met de meeste stemmen ontvangt een uitgebreide tekendoos, een jaar lang lidmaatschap van Adobe Creative Cloud en het kinderboek met hun eigen illustraties. Dus pak je kind/neefje/nichtje en laat je creativiteit de vrije loop!
Meer info via www.mycreativetale.com.
UM Studios team
Concept
UM Studios
Marnix Tellings, Valentine Valé, Jill van Emmerik
Copy, Art Direction
Valentine Valé, Jill van Emmerik
Ism