Een ogenblik geduld..
Your address will show here +12 34 56 78

JUMBO.COM: SNEL BESTELD, SNEL THUISBEZORGD

Digitale strategieMedia strategie
Challenge

Jumbo heeft een grote groeiambitie als het gaat om e-commerce. Daarom heeft Jumbo begin 2016 het startsein gegeven voor de uitrol van de Jumbo Bezorgservice. Doelstelling: zorg voor meer klanten op Jumbo.com, waardoor een blijvende omzetgroei wordt gerealiseerd.

Better Science

Nederland raakt steeds meer gewend aan online winkelen. Maar als het op boodschappen aankomt, doen de meeste mensen hun boodschappen nog gewoon in de supermarkt. Dit gebeurt vanuit routine, maar ook omdat men denkt dat online boodschappen doen veel tijd kost en veel gedoe is. Om nieuwe klanten te werven voor Jumbo.com, moeten we deze drempels wegnemen met een zeer eenvoudig en snel bestel-/afleverproces. Daarom komt Jumbo met de propositie “snel besteld, snel thuisbezorgd”. De snelheid en eenvoud moeten ervoor zorgen dat er steeds vaker wordt besteld via Jumbo.com: het moet een nieuwe routine worden.

Better Art

Met de slimme, geïntegreerde campagne laat Jumbo heel Nederland zien en ervaren hoe makkelijk je je boodschappen bestelt via Jumbo.com of via de Jumbo-app en hoe snel je ze vervolgens in huis hebt. Max Verstappen – met wie Jumbo al jarenlang een sponsorrelatie heeft – gebruiken we in de campagne als metafoor voor snelheid. De scanner in de app, waarmee je in een handomdraai je hele boodschappenlijstje scant en bestelt, is het bewijs voor eenvoud. We hebben gekozen voor een drietrapsraket:

1. SEE

In deze fase draait alles om snelheid. Het bereik is breed, zodat iedereen in Nederland dit weet. De belangrijkste middelen zijn de TV-commercial, online video, social- en display advertising. In film zien we Verstappen met z'n F1 bolide razendsnel boodschappen aan huis bezorgen bij het Jumbo-gezin. Zo laten we Nederland kennismaken met de nieuwe bezorgservice.

 2. THINK

Met online middelen laten we mensen zien en ervaren dat online boodschappen doen heel makkelijk is met de nieuwe scanfunctie in de Jumbo-app. We hebben een uitgekiende online campagne opgezet, gericht op subdoelgroepen. Met dynamische creaties tonen we elke subdoelgroep een relevant productaanbod, op het juiste moment en de juiste locatie (via programmatic buying). De verschillende banners linken naar verschillende landingspagina’s.

3. DO

De personen die in de think-fase een bezoek gebracht hebben aan Jumbo.com, converteren we in de do-fase met een incentive. Met een limited edition miniatuur van de Verstappen F1-raceauto,  als gratis premium bij besteding vanaf €80,  activeren we om te bestellen. We jagen dit aan met een tag-on op TV en online advertising. Ten slotte zorgen we voor nieuwswaarde en rumoer met een virtuele scansupermarkt in een Utrechts bushokje in combinatie met een lokale outdoor-campagne. Via printadvertenties en productcode-stickers (in voorraadkast of op koelkast) zijn de meest relevante producten op logische plekken snel te scannen voor iedereen.

Better Outcome

We zien een sterke omzetgroei tijdens de campagne, waarbij de weekomzet gemiddeld 43% hoger is; door nieuwe klanten op Jumbo.com én een hogere gemiddelde besteding.

 

De campagne is genomineerd voor SPIN Award, SAN Retail en SAN 360.

Bekijk de case video
KLANT:

Jumbo


MERK:

Jumbo.com


CASEVIDEO