Een ogenblik geduld..
Your address will show here +12 34 56 78

DR. OETKER PIZZABURGER X MASTERMILO

ContentDigitale strategie

Challenge

Stimuleer de verkoop van Pizzaburger.

 

Better Science

Pizzaburger is de combinatie tussen een pizza en een burger die je eenvoudig als snack tussendoor kunt eten. Eenvoudig en handig, omdat de Pizzaburger met één hand kan worden gegeten. Onderzoek heeft echter aangetoond dat er drie uitdagingen zijn in de doelgroep (mannen 20-29):

1. Awareness van Pizzaburger is laag
2. Als de Pizzaburger wel bekend is, is het onduidelijk of het nu een maaltijd of een snack is (wanneer moet ik het eten?)
3. Als de Pizzaburger bekend is en men weet dat het een snack is (tussendoortje), blijft onduidelijk wat er nu precies handig aan is. Tijd om hier verandering in aan te brengen. Tijd voor Better Art.

 

Better Art

Auto-/motorsport en bier zijn belangrijk voor de doelgroep (mannen 20-29 jaar). Daarom sponsort Dr. Oetker de grootste motorcross ter wereld: de Zwarte Cross. Via naamsvermelding als sponsor kunnen we werken aan de awareness van Pizzaburger, maar kan verder weinig worden uitgelegd over het gebruiksmoment (maaltijd of een snack) en wat de handigheid nu precies is. Daarom willen we niet alleen sponsoren, maar ook echt meedoen de kern van de Zwarte Cross: de race! Dit geeft veel meer mogelijkheden tot storytelling en daarmee kunnen we Pizzaburger positioneren als handige snack tussendoor. We zijn op zoek gegaan naar de perfecte match en kwamen uit bij MasterMilo: zeer geliefd bij de doelgroep en enthousiast genoeg om onze uitdaging aan te gaan. Wij vroegen MasterMilo een landbouwmachine om te bouwen, zodat deze met één hand is te besturen. Daardoor is de andere vrij voor een Pizzaburger. We volgen MasterMilo op de weg naar de Zwarte Cross en uiteraard tijdens de race. In online video formats is te zien hoe de voorbereidingen verlopen, waarbij de Pizzaburger en passant als snack tussendoor met één hand wordt gegeten.

 

Better Outcome

De online video formats zijn ingezet op Facebook met zeer scherpe targeting. Bovendien is slim gebruik gemaakt van de achterban van MasterMilo (+140.000 volgers). Het bereik is gemaximaliseerd door de content aan te jagen op het netwerk van VICE. Effect: KPI views +33%. Resultaat: Pizzaburger volledig uitverkocht op de Zwarte Cross. Best verkochte food-item en +40% ten opzichte van vorig jaar.

www.pizzaburger.nl
KLANT:

Dr. Oetker


MERK:

Dr. Oetker Pizzaburger