Een ogenblik geduld..
Your address will show here +12 34 56 78

COKE FRISCHICKS

ContentDigitale strategie

Challenge

Na lang één van de populairste frisdranken onder jongeren te zijn, zag Coca-Cola haar volume onder deze doelgroep dalen. De ‘brand love’ stond onder druk en veel jongeren beschouwden Coca-Cola als een afstandelijk merk. Om als merk succesvol te blijven, is het cruciaal om nieuwe brand fans aan te trekken.

Knowledge

Om de harten van jongeren terug te winnen, gaven we Coca-Cola letterlijk en figuurlijk een gezicht dat jongeren graag willen zien. Hiervoor richtten we ons op YouTube: 85% van de Nederlandse jongeren is actief op deze videosite. We wisten echter dat jongeren het meteen door hebben wanneer hun YouTube-helden betaald krijgen om ‘iets leuks’ met een merk te doen. Om die reden hebben we een eigen YouTube-format ontwikkeld: Coke FrisChicks. Met dit non-scripted content-format maken we het merkverhaal van Coca-Cola relevant voor jongeren.

Creativity

Coke FrisChicks bestaat uit twee jonge meiden die elkaar elke week uitdagen om jongeren zo origineel mogelijk te verrassen. Hierbij wordt één van de FrisChicks gekoppeld aan “een bekende YouTuber”, zodat de content leuker wordt én een groter bereik krijgt.

Om échte reacties uit te lokken, worden via social listening jongeren opgespoord die wel wat ‘happiness’ kunnen gebruiken. Doordat de content wordt gemaakt door mensen die weten wat jongeren leuk vinden, is de content interessant en authentiek.

Outcome

De brand love voor en aankoopintentie van Coca-Cola zijn bij de doelgroep flink gestegen. Coke FrisChicks heeft (oktober 2016) 4 miljoen views, ruim 51.000 abonnees en is het grootste branded YouTube-kanaal van Nederland. Op basis van het succes van Coke FrisChicks is in de zomer van 2016 Coke TV opgezet, met meerdere eigen formats.

Bekijk de case video
KLANT:

Coca-Cola


MERK:

Coke Frischicks


CASEVIDEO