Binnen het creatieve label UM Studios zitten partnership managers en project managers die op een continu basis contact hebben met media-exploitanten, influencer(netwerken) en radio-, TV- en (online) content-producenten. Zij weten wat er bij die partijen speelt en zijn in staat om ze snel te mobiliseren als een mediastrategie of een specifiek inzicht daar om vraagt. De partnership-specialisten optimaliseren en begeleiden bestaande of reeds geadviseerde media-partnerships, branded content-deals en native-advertising-concepten maar worden optimaal ingezet als dergelijke concepten, deals en partnerships zelf worden geïnitieerd, bedacht en uitgevoerd.
De samenwerkingen die door de partnership-afdeling (en vanuit de strategie van klanten) worden opgezet hebben een grotere kans van slagen dan deals die worden gemaakt zonder hun kennis en expertise. De regie voor de meest succesvolle samenwerkingen ligt bij de partnership-medewerkers van UM Studios. Zij werken nauw samen met de eigen creatie-afdeling, de strategen en klantenteams van UM en de onderzoeks- en mediaspecialisten in het Mediabrands-pand. Het spreekt voor zich dat er ook met de media-exploitanten en de daar aanwezige creatieve- en partnership-units een goede samenwerking is.
Denkend vanuit de (on)mogelijkheden van samenwerkingen met grote media-organisaties staat het belang en het doel van de UM-klanten altijd voorop. Zowel financieel en randvoorwaardelijk maar zeker ook inhoudelijk zijn de partnership-managers in staat om het maximale uit partnerships te halen.