Een ogenblik geduld..
Your address will show here +12 34 56 78

BRANDED CONTENT CONSULTANT
BETTER SCIENCE, BETTER ART, BETTER OUTCOMES

Wie zijn wij:

Wij zijn UM, onderdeel van IPG Mediabrands een internationale agency met alleen in Nederland al bijna 400 ervaren denkers & doeners. Binnen onze agency komen creativiteit, technologie en data samen. Wij helpen merken zich opnieuw uit te vinden en laten ze groeien door onze open blik en ongeremde drang naar het beste resultaat.

 

Want media kent tegenwoordig te veel conventies in een snel veranderende wereld. Het tijdperk waarin we stellen dat iets effectief is, omdat we dat altijd zo hebben gedaan is voorbij. Daarom zij wij een challenger voor, maar vooral ook met onze klanten. Dit is onze ambitie en dit is wat wij voor onze klanten willen realiseren.

 

Daarvoor hebben wij Better Science én Better Art ontwikkeld om zo te komen tot de béste oplossingen. We combineren de analytische zorgvuldigheid van een wetenschapper, met de creatieve inspiratie van een kunstenaar en de mentaliteit van een challenger; de SMART REBEL.

 

UM Studios:

Binnen UM is het label UM Studios verantwoordelijk voor het ontwikkelen van concepten/ partnerships op het snijvlak van media, techniek en creativiteit. De creatieve unit ontwikkelt concepten en brengt deze in executie met derden. De concepten van UM Studios zijn kennis gedreven en worden in samenwerking met de afdeling strategie, onderzoek, planning en de specialisten ontwikkeld: Knowledge driven creativity.

 

Voor ons team zijn wij op zoek naar een SMART REBEL met een passie voor marketing, creativiteit, en digitale ontwikkelingen die als Branded Content Consultant in ons team het verschil komt maken.

 

 

De rol:

De Branded Content Consultant is verantwoordelijk voor het realiseren van branded content campagnes voor onze klanten. Hij/zij voert de regie vanuit account over briefing, strategie, concept-ontwikkeling, media-partnership, dealmaking en executie.

 

Hij/Zij is in staat een briefing scherp te analyseren/beoordelen en samen met strategie te bepalen welk creatief antwoord nodig is. In nauwe samenwerking met de Concepter & de Creative Director (mede)ontwikkelt hij/zij vervolgens campagnes waarbij media partnerships een belangrijke distributie-oplossing kan zijn.

 

Hij/zij heeft een scherp oog voor media-mechanismen over alle kanalen en is in staat een creatief concept via de juiste kanalen tot leven te brengen. Hierbij is zijn grote netwerk bij media-exploitanten en zijn kennis ogv media-partnerships opportunity’s van onschatbare waarde.

 

Daarnaast is de BCC verantwoordelijk voor de commerciële dealmaking en het uitbouwen van de (new) business. Net als het verder uitbouwen van de executie van het concept/partnership. Zowel (digital) inhoudelijk, organisatorisch als commercieel is de BCC sterk ontwikkeld.

 

De BCC rapporteert aan de Head of UM Studios.

 

Taken en verantwoordelijkheden:

 

Specifiek:

Het realiseren van branded content concepten en media partnerships voor onze klanten, in nauwe samenwerking met creatie en productie

 

Generiek:

Het (mede) ontwikkelen, presenteren en tot uitvoer brengen van (digitale) concepten, waar een media partnership een distributievorm kan zijn

 

Het onderhouden en uitbouwen van de klantrelatie(s) en externe relaties (media owners, media merken, etc.)

 

Het monitoren en waar mogelijk realiseren van rendementsverbetering (revenu en marges) op partnership gerelateerde projecten van UM Studios.

 

Wat zijn de eigenschappen van een SMART REBEL: Nieuwsgierig, ondernemend, challenger, team player, daadkrachtig, strategisch inzicht en een creatieve geest.

 

Jij

Je hebt minimaal een HBO-opleiding

Je hebt minimaal 4 jaar ervaring in media- en marketingcommunicatie

Op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van media en marketingcommunicatie

Op de hoogte van contractvormen binnen partnerships

Op de hoogte van ontwikkelingen en structuur van grootste media merken

Op de hoogte van de laatste innovatieve creatieve mediacases

Een breed netwerk in de mediawereld

Commercieel ervaren, maakt van een lead een klant en bouwt dit verder uit

Goede relationele en communicatieve vaardigheden

Creatieve denker

Organisatorisch sterk

Goed in staat concepten mee verder uit werken en te beoordelen

Je kan makkelijke switchen van serious naar fun

Je bent communicatief sterk

En vindt het leuk om in een team te werken

 

Wij:

Een open cultuur;

De kans om te doen waar je goed in bent en goed in wilt worden;

Opleidings- en ontwikkelmogelijkheden;

Een goed salaris met prima secundaire arbeidsvoorwaarden;

Borrels en gezellige feestjes;

Lekker en gezond eten;

Een laptop en een telefoon.

 

Solliciteer hier:

Stuur je CV en motivatie naar Sander Pluijm (sander.pluijm@um.nl) en Saskia Koster (Saskia.Koster@mbww.com)