Actueel

UNIGMA: Open de deur naar jouw toekomst

Spanning en Sensatie in de UNIGMA Experience van ABN AMRO

 

Hoe trek je de aandacht van studenten? Naast feestjes en vertier zijn studenten prestatiegericht en veel bezig met vragen als: waar ben ik goed in? Waar moet ik nog aan werken? Wat maakt mij uniek? Om vervolgens hun juiste carrièrepad te kiezen.

 

ABN AMRO als werkgever

Starters zien ABN AMRO niet als sexy werkgever. Volgens onderzoek* kiezen zij liever voor een traineeship bij een andere grote corporate. Economische of business studenten vinden hun weg wel naar de banksector, maar non-financial starters hebben ABN AMRO niet op het vizier. Werk aan de winkel voor de HR afdeling van ABN AMRO, want vooral in deze tijd van digitale transformatie is veel behoefte aan verschillende profielen. Het draait niet alleen om cijferlijsten of om een economische of financiële achtergrond: persoonlijkheid en talent is vandaag de dag ontzettend belangrijk voor de bank.

 

Let’s spice it up

Om het imago van ABN AMRO onder starters af te stoffen, vond UM een aantal interessante inzichten: starters vinden het lastig om hun kwaliteiten of zwakke punten te benoemen en zij weten niet hoe ze zich op de arbeidsmarkt kunnen onderscheiden. UM Studios ging aan de slag om hier een creatieve oplossing voor te vinden, waarbij de waarden innovatie, ondernemerschap en persoonlijke ontwikkeling belangrijke pijlers waren. Daarnaast werd de trend van Escape Rooms als inspiratie gezien rondom het gedrag van mensen onder druk van tijd en prestatie. Hoe iemand acteert in zo’n gesloten ruimte, zegt misschien wel meer over een persoon dan traditionele persoonlijkheidstesten die tijdens selectieprocedures worden gebruikt.

 

Niet zomaar een Escape Room

Vanuit UM’s motto “Better Science, Better Art, Better Outcomes” is gezocht naar een wetenschappelijke methode om het creatieve idee invulling te geven. UM Studios selecteerde Sherlocked als perfecte partner voor het project en in korte tijd is het conceptidee geëvolueerd tot de UNIGMA Experience. Hierin proberen studenten onder tijdsdruk zoveel mogelijk challeges op te lossen. De invulling van de challenges zijn geïnspireerd op de principes van een Escape Room en persoonlijkheidstesten. Met behulp van camera’s en sensoren wordt een persoonlijke profielschets gemaakt, die starters inzicht geeft in hun talenten en kwaliteiten.

 

UNIGMA Roadtour

UNIGMA is de komende maanden te vinden bij top 5 Universiteiten in Nederland. Studenten bij Rijks Universiteit en Groningen en VU waren super enthousiast. Naast 3.8 mil contacten door free publicity via de Metro en Parool zijn de social influencers Gierige Gasten, Kelvin Boerma en Teske de Schepper ingezet om de experience onder een breed publiek onder de aandacht te brengen. Zij hebben via Instagram en YouTube nu al gezorgd voor een bereik van 1.3 miljoen studenten.

 

Uniek in dit project is het enthousiasme van Universiteiten. We worden met open armen ontvangen en de communicatiemiddelen binnen de Universiteiten worden aangeboden om het event aan te kondigen. Daarmee kunnen we 120.000 studenten direct benaderen.

– Josine Pelleboer – Digital Brand Partnership Manager